Bokslussen 2013

Lördagen 7 september släpper vi äntligen nya Bokslussen-böcker! Håll utkik på biblioteken, i Lilla Edets centrum och på Folkets hus.
De böcker som ingår i årets utdelning kommer finnas här på bloggen indelade i lite olika genrer.

tisdag 15 november 2011

Jag saknar dig, jag saknar dig!

Tänk att ett par enäggstvillingar kan vara så lika men fortfarande så olika. Trots deras lika utseende bär de på olika drömmar och olika tankar. När den konstnärliga Cilla blir påkörd och omkommer, förändras Tinas liv totalt. Att förlora en vän, sin andra halva, sin syster, får Tina att vilja stanna upp. För hur hon ska fortsätta utan henne. Hur fortsätter man utan sin syster? Tina är för första gången ensam. Vart hon än går eller vad hon än gör, så gör hon det på egen hand.

Jag saknar dig, jag saknar dig! av Peter Pohl och Kinna Gieth, är en bok baserad på en sann historia och har även blivit film som hade premiär i augusti. Kika på trailern här:





Om du vill läsa fler av Peter Pohls böcker kan du hitta dom på Lilla Edets bibliotek liksom fler supersorgliga böcker;


Om jag stannar - Gayle Forman - Bokslussenbok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar