Bokslussen 2013

Lördagen 7 september släpper vi äntligen nya Bokslussen-böcker! Håll utkik på biblioteken, i Lilla Edets centrum och på Folkets hus.
De böcker som ingår i årets utdelning kommer finnas här på bloggen indelade i lite olika genrer.

måndag 14 november 2011

Det händer nu

Vi sitter i uppehållsrummet på lunchrasten, Sigrid och jag, och Mimmi, Zainab och Isis, och plötsligt är det som om jag inte står ut längre. Jag vill skrika eller kasta saker omkring mig. Vad är det jag håller på med? Vad är det vi allihop håller på med?”


En av klassens populäraste tjejer, Stella är allt annat än säker på sig själv. Att hon är kär i sin bästa vän Sigrid är något som hon håller för sig själv och inte vågar berätta för någon. Det är svårt att hålla såna känslor inom sig men vad skulle de andra i kompisgänget och resten av skolan säga om Stella skulle skrika ut att hon var kär i Sigrid...Och viktigast av allt; vad skulle Sigrid säga om Stella berättade? För Sigrid kan väl aldrig vara kär i Stella?
Vill du läsa fler kärleksböcker finns det några fler Bokslussen-böcker som handlar om kärlek till exempel Nick och Norahs oändliga låtlista som du kan läsa mer om här i bloggen. Fler tips är En plats de kallar lyckan, om John som iscensätter en språkresa han inte har råd med och gömmer sig från omvärlden i ett övergivet lusthus där han möter skoltrötta Mia som hoppat av skolan för att jobba på en pizzeria. På bibblan kan du dessutom låna härliga Ursäkta att man vill bli lite älskad, Välkommen hem och Regn och Åska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar