Bokslussen 2013

Lördagen 7 september släpper vi äntligen nya Bokslussen-böcker! Håll utkik på biblioteken, i Lilla Edets centrum och på Folkets hus.
De böcker som ingår i årets utdelning kommer finnas här på bloggen indelade i lite olika genrer.

fredag 4 maj 2012

Basickokboken

Hej. Kanske är dags att jag presenterar mig ordentligt. Jag heter Nina och är 17 år. Jag och min kära mor bor här i Lilla Edet, men snart så börjar jag närma sig den åldern då "man ska lämna fågelboet". Det är några år kvar, men tiden springer så lätt iväg och helt plötsligt står man där och undrar hur det kan komma sig att det gick så fort. Snart har jag gått ut första året i gymnasiet men det känns som det var igår när jag började sjuan.

Tanken på att flytta hemifrån är både spännande och skrämmande. En av sakerna som jag funderar över är... "Hur ska jag någonsin kunna laga lika god mat som mamma?"  Jag vet att jag inte är den enda som tänker på detta. Därför ska jag tipsa om en bok som heter Basickokboken. Det är en bok för dig som ska flytta hemifrån men kanske vill utveckla dina kunskaper inom matlagning. Här finns tips på både smårätter och efterrätter som är bra att kunna. Jag vet att i alla fall jag kommer att låna den här boken...kanske kan jag bjuda mamma på middag någon gång, istället för vice versa?

Har du läst den här boken eller andra böcker inom flytt och matlagning? Kanske vill kommentera med ett litet boktips?

// Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar