Bokslussen 2013

Lördagen 7 september släpper vi äntligen nya Bokslussen-böcker! Håll utkik på biblioteken, i Lilla Edets centrum och på Folkets hus.
De böcker som ingår i årets utdelning kommer finnas här på bloggen indelade i lite olika genrer.

torsdag 14 juni 2012

Att skriva låtar

Åh, vad jag blir avundsjuk ibland. Vissa människor har så lätt att skapa och vara kreativa. Det, tycker jag inte är bland det lättaste men visst blir jag inspirerad att börja skriva egna sånger och melodier när jag hittar fina låtar på internet. Lika taggad blir jag när man hittar fina "covers" som det kallas, på Youtube. Vad är en cover? En cover är när man spelar en låt som man inte själv har gjort och gör en egen version.
Du kanske är intresserade av att skapa egen musik? Då finns det en väldigt bra bok på Lilla Edets bibliotek som heter Att skriva låtar. På framsidan står det "En grundläggande och lättfattlig bok för att komma igång med ditt låtskrivande" så med denna bok kan man få lite tips på hur man kan börja! Den har allt från noter till ett rimlexikon.

Själv så tycker jag sånt här är jätteroligt och har faktiskt planer på att göra en cover. Får se om det blir något av det, i så fall lägger jag upp den här så ni får lyssna. Här kommer lite som ni kan lyssna på så länge;


Vilka talanger!
Vilken är din bästa cover?
// Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar